Jsem Dobrý
- Informační a komunikační činnosti
- Hlavní město Praha
V roce 2023 jsem pracoval jako marketingový ředitel Vasek a Botasu. Před tím jsem 8 let pracoval na marketingu v Heureka Group, kde jsem měl na starosti řízení mezinárodního týmu. V menší firmě typu Vasky jsem si ale uvědomil, že expertiza seniorního markeťáka menším firmám často schází k tomu, aby do marketingu investovali smysluplně a pomohlo jim to v dlouhodobém růstu. Všichni jen investují do krátkozrakého výkonnostního marketingu a když jim dojde dech, protože nemají dostatečnou strategii, začnou panikařit a často i krachovat. Nicméně žádná z těchto firem si nemůže dovolit zaplatit takto zkušeného člověka na full-time. Proto jsem se rozhodl přejít na volnou nohu a pracovat právě s těmito menšími firmami na začátku cesty. Nastavit základy, připravit strategii s realistickými cíli a změnit marketingové utrácení v marketingové investice. Asi největším dosavadním úspěchem je práce se šperkařskou firmou Olivie. Jejich značka vypadala velmi lacině, neměla jinou strategii než levné ceny a slevové akce a pomalu začínala narážet na strop v možnosti růstu. Společně jsme postavili strategii, na jejím základě změnili branding firmy. Po jednom roce společné práce vyrostla spontánní znalost značky ze 16 % na 25 %, roste zdravě bez závislosti na slevách, a to nás ještě čeká podzimní TV kampaň v hlavní sezoně.
Marketingové znalosti dokážu pragmaticky adaptovat na potřeby konkrétních klientů. Zároveň dokážu ostatní pozitivně motivovat, aby se našli odvahu pro vyšší a odvážnější cíle, než na jaké si věří. Nejdůležitější roli ale hraje především odbornost a schopnost ji srozumitelně předávat nemarkeťákům. Posledním střípkem je poté vřelost, která vede k tomu, že na mnoha klientech mohu pracovat dlouhodobě, což je primární podmínkou k úspěšné spolupráci.